گرفتن پایان کار ، راهنمای گرفتن پایان کار - مراحل اخذ پایان کار ساختمان

راهنمای گرفتن پایان کار - مراحل اخذ پایان کار ساختمان

ما پیش از این در مطلب پایان کار چیست - تعریف پایان کار ساختمان  پایان کار را تعریف نمودیم . اکنون زمان آن فرا رسیده است که مطلبی با موضوع راهنمای گرفتن پایان کار منتظر کنیم و مراحل اخذ پایان کار ساختمان را بررسی نماییم . با دپارتمان املاک اریکه عدل همراه باشید . در این مطلب تلاش خواهیم کرد که مراحل و فرایند دریافت پایان کار ساختمانی بطور مرحله به مرحله و جزئی توضیح داده شود.

مراحل اخذ پایان کار ساختمان

مراحل اخذ پایان کار ساختمان به شرح زیر هستند:

۱- ارائه مدارک لازم برای اخذ پایان کار ساختمان که در مطلب مدارک لازم برای اخذ پایان کار ساختمان | برای گرفتن پایان کار چه مدارکی لازم است؟ فهرست مدارک مورد نیاز برای پایان کار ساختمانی آورده شده است.

۲- دومین قدم در مراحل اخذ پایان کار ساختمان  ، تکمیل فرم پایان احداث ساختمان است که می بایستی توسط مهندس ناظر انجام شود .

۳- سومین مرحله در راهنمای گرفتن پایان کار از این قرار است . متقاضی  باید به واحد بایگانی شهرداری منطقه مربوطه مراجعه کرده و پس از دریافت پرونده ملکی خود،  جهت بازدید ملک نوبت دریافت نماید . توجه کنید که در انجام این مراحل باید مالک یا وکیل قانونی او حضور داشته باشد.

۴- مرحله چهارم گرفتن پایان کار ساختمان : در این مرحله مامور فنی شهرداری از ساختمان ساخته شده شما بازدید کرده و گزارشی تهیه می نماید.

۵- سپس در مرحله پنجم اخذ پایان کار ساختمان گزارش مامور فنی که از ساختمان شما بازدید کرده است توسط مسئول فنی و واحد شهرسازی منطقه شهرداری شما بررسی شده و دستور محاسبه ملک صادر می شود.

۶- در مرحله ششم اخذ پایان کار ساختمان زیربنا ساخته شده توسط محاسب با توجه به گزارش مامور فنی و آنچه در پروانه ساختمان ذکر شده است بررسی و کنترل شده و از نظر اضافه متراژ و کسری پارکینگ محاسبه می شود.

۷- سپس اگر محاسب(حساب کننده) گزارش را تایید کند، مسئول شهرسازی مجددا بررسی کرده که اگر رضایت مجاورین(در مواردی مانند مشرف بودن) یا برطرف نمودن موارد خلاف(مانند اضافه ارتفاع) لازم باشد، باید انجام پذیرد. توجه کنید مواردی مانند اضافه بنای مازاد بر آنچه در پروانه/جواز ساخت وجود دارد به کمیسیون ماده صد ارجاع و پس از تعیین جریمه یا صدور رای رفع خلاف بقیه مراحل اجرا می شود.

۸- در مرحله هشتم گرفتن پایان کار ساختمان پیش نویس برای پایان کار ساختمان در واحد تشکیل پرونده تهیه می شود.

۹- در مرحله نهم اخذ پایان کار ساختمان برگ گواهی پایان کار ساختمان در پروانه ساختمان تکمیل می شود.

۱۰ - در مرحله دهم این برگه گواهی توسط معاون شهرسازی، شهردار و معاونان مالی و اداری، محاسب و پیش نویس گیرنده باید امضا شود.

۱۱- در نهایت برگه گواهی پایان کار ساختمانی توسط واحد دبیرخانه شماره شده، ممهور شده و تاریخ زده می شود و در واقع پایان کار ساختمان شما صادر می شود.

نظر بدهید

avatar