حسابهای بانکی در تاجیکستان و آذربایجان !

چندیست گهگاهی از این سو و آن سو می شنویم که افرادی یا شرکتهایی ! اقدام به افتتاح حسابهای بانکی در تاجیکستان و آذربایجان به نام ایرانیان می نمایند و اذعان می کنند که این حسابها دارای کد سوئیفت نیز هست ! اما زمانی که از ایشان می پرسیم که آیا محدودیتی بر این حسابهای بار هست یا خیر می فرمایند این حسابها همه امکانات را دارند اما شما تنها می توانید با آنها پول دریافت کنید و امکان انتقال و ترنسفر وجه را ندارید !!!
بله حدستان درست است این حسابها ، حسابهای بانکی یک طرفه هستند ! که در واقع شما پولتان را در آنها واریز نموده و از طریق کارت بانکی خرج می کنید ! این بدین معناست که شما حتی نمی توانید پول خودتان را به حسابهای خودتان انتقال دهید ! سوالی که پیش می آید این است که این حسابها چه تفوتی با گیفت کارت ( هدیه کارت ) دارد ؟ زمانی که شما می خواهید یک گیفت کارت بخرید نیز مبلغی پول بابت آن پرداخت می کنید و از آن کارت در خریدهایتان استفاده می کنید . دقیقا کاری که این حسابها انجام می دهند .

ایراداتی که بر این حسابهای بانکی در تاجیکستان و آذربایجان بار می شود را می توان به شرح زیر بیان نمود :

۱-این حسابها ، یک حساب بانکی یکطرفه است !

همانطور که اشاره کردیم ، افرادی که این حسابها را ارائه می دهند می گویند شما حق انتقال و ترنسفر وجه را از حسابتان ندارید ! به نظر ما این حسابهای بانکی یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین امکانات بانکی را ندارند . شما نمی توانید حتی پولهای خودتان را به سایر حسابهایتان انتقال دهید یا در مواقع ضرورت به حساب صراف یا کارگزار انتقال داده و عوض آن را دریافت نمایید . آنها می گویند پولت را در بانک ما بریز اما فقط می توانی آن را خرج کنی و حق انتقال آن را نداری !  واقعا جای تعجب است که این افراد با اطمینان از کد سوئیفت سخن می گویند ! زمانی که امکان انتقال پول وجود ندارد کد سوئیفت دقیقا به چه کاری می آید ؟ این کد سوئیفت متعلق به خود بانک است که برای دریافت وجوه مشتریان بخت برگشته از آن استفاده می کند !

این در حالی است که حسابهای بانکی که توسط موسسه حقوقی اریکه عدل افتتاح می گردند ، چنین محدودیتی را نداشته و دارنده حساب می تواند با استفاده از کد سوئیفت و شماره مرجع خود به هر حسابی در هر کجای دنیا اقدام به انتقال وجه نماید . چه این حساب حساب خودش باشد و چه حساب دیگران . علاوه بر اینها دریافت وجه از سرتاسر دنیا نیز امکان پذیر است .

۲-این حسابها در بانکهای غیر معتبر افتتاح می شوند !

اگر در تاریخ بانکداری نیم قرن اخیر دقت کنیم ، یانکهای آذربایجانی را یکی از بدحساب ترین بانکها دنیا خواهیم یافت ! حتی در برهه ای از زمان کشور خود ما و هموطنان عزیزمان نیز قربانی رویال بانک آذربایجان شدند و بسیاری از وجوه خود را از دست دادند . این حسابها که از طریق بانک توسعه تعاون ارائه می گشت ضربه مهلکی بر تجارت ایران وارد نمود . حال شاید بانکهای تاجیکستانی نیز به فکر جذب پول ایرانیان و سوء استفاده از آن هستند ! چه کسی می داند ! الله اعلم !

موسسه حقوقی اریکه عدل که از ابتدا حفظ شان ایران و ایرانی را سرلوحه امور خود قرار داده است ، بانکهایی معتبر با سابقه ۱۹۰ ساله در فرانسه ، سوئیس و جمهوری چک را به ایرانیان پیشنهاد می دهد . ما معتقد هستیم که ایرانی باید صاحب بهترین ها باشد . در حال حاضر هموطنان عزیز می توانند با اطمینان کامل حساب بانکی خود را در این بانکهای معتبر افتتاح نمایند و از کلیه امکانات بانکی اروپا بهره ببرند .

۳-عدم تضمین و پشتیبانی این سرویس ها از سوی عرضه کننده

نکته جالبی که در برخورد با ارائه دهندگان حسابهای بانکی در تاجیکستان و آذربایجان توجه ما را به خود جلب نمود این است که این افراد تاکید دارند که بعد از افتتاح حساب در این بانکها دیگر هیچ چیزی به ما ارتباط پیدا نمی کند ! اگر بانک ورشکسته شود ریال حسابها را ببندد و یا به هر دلیلی بخواهد پول ایرانیان را ندهد ! به ما هیچ ارتباطی پیدا نمی کند .  این مساله که به شدت پشت ایرانیان را خالی می کند به دور از اخلاق حرفه ای است . آن هم با سابقه بسیار بد بانکها کشورهای همسایه !

۴-این افراد و شرکتها ، نه وکیل هستند نه نماینده و نه کارگزار

در سرویس هایی که از طریق اریکه عدل ارائه می گردد ، در بخش روند ارائه سرویس توضیح داده شده است که موسسه حقوقی اریکه عدل به عنوان وکیل و نماینده متقاضیان اقدام به افتتاح حساب بانکی در اروپا می نماید . اریکه عدل به عنوان بخشی از شرکت حقوقی لینکد یوروپ صلاحیت نمایندگی در بانکهای اروپایی را دارد . سوال اینجاست که این افراد و شرکتها چگونه اقدام به افتتاح این حسابها می نمایند در حالی که هیچ سمت و جایگاه قانونی و رسمی ندارند .

۵-آیا این بانکها ، بانکدار اختصاصی برای شما منصوب می کنند ؟

شأن ایرانی والاست و ما برای حفظ آن هر لحظه در تلاشیم ، بانکهایی که اریکه عدل با آنها کار می کند ، مطابق با عرف بانکداری در اروپا ، در لحظه افتتاح حساب یک بانکدار اختصاصی برای دارنده حساب منصوب می نمایند که این بانکدار متخصص بلافاصله از طریق پست الکترونیکی با شما ارتباط برقرا می کنند و پشتیبانی حساب و امور بانکی شما را به عهده می گیرند . سوال اینجاست که آیا بانکهای تاجیک و آذربایجان نیز این کار را انجام می دهند ؟ با توجه به اینکه گشایندگان این حسابها می گویند ما بعد از افتتاح حساب هیچ کاری با شما نداریم ، پشتیبانی بانک مربوطه به چه شکل خواهد بود ؟

بیان مطالب فوق ، از باب انجام وظیفه به هموطنان عزیز و گرامی می باشد . به عنوان اولین و تنها موسسه حقوقی رسمی که خدمات بانکی بین المللی ارائه می دهد وظیفه خود می دانیم که نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم عزیز ایران از هیچ کاری دریغ نکنیم .

نظر بدهید

avatar